جوانمرگی یک خط پروازی

شناسه خبر: 39397 سرویس: اخبار مهم, یادداشت ها

مند: برقراری خط پروازی بوشهر- عسلویه از مهمترین ابزارهای اتصال بوشهر به پایتخت انرژی ایران از دیرباز آرزویی برای مسئولان استان بوشهر و نیروهای متخصص بوشهری شاغل در عسلویه بوده است.

در مقاطعی و با تلاش های برخی از مدیران سازمان منطقه ویژه پارس این آرزو برای روزگاری هرچند کوتاه محقق شد. پیشینه برقراری این خط پروازی که تاثیر زیادی بر ایجاد نزدیکی بوشهر و عسلویه و ایجاد بستر لازم برای بهره مندی استان از مزایای عسلویه بود به قرار زیر است.

۱۳۹۱/۹/۱- اپیزود سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مسعود نصوری در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و در سال جاری شاهد رشد و پیشرفت خوبی در منطقه هستیم.

وی از راه‌اندازی پرواز بوشهر به عسلویه خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان منطقه ویژه پارس و موافقت وزیر نفت با راه‌اندازی پرواز بوشهر –عسلویه، مسیرهوایی مرکز استان بوشهر و پایتخت انرژی کشور برقرارشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط پروازی مسیر بوشهر –عسلویه باهدف تسهیل در آمد و شد نیروهای انسانی و متخصصان استان بوشهر به قطب صنعتی و انرژی کشور و برقراری آسان‌تر ارتباط مرکز استان با پایتخت انرژی کشور با هدف کمک به توسعه اقتصادی، صنعتی و انرژی کشور با موافقت مقام عالی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و راه‌اندازی پرواز اختصاصی بوشهر-عسلویه و بالعکس صورت پذیرفته است.

نصوری گفت: برقراری این پرواز که از خواسته‌های بخش عظیمی از اهالی استان بوشهر و شاغلان صنعت نفت در منطقه ویژه پارس و عسلویه بوده می‌تواند نقش مهمی در حضور صنعتگران، سرمایه‌گذاران، اساتید و دانشجویان استان بوشهر در پایتخت انرژی کشور ایفا کند.

وی اضافه کرد: عملیات جابجایی مسافر و بار در مسیر هوایی بوشهر عسلویه توسط یک فروند هواپیمای فوکر ۵۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران نفت و ازطریق فرودگاه بین‌‌المللی خلیج فارس عسلویه صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دومین فرودگاه کشور به لحاظ تجهیزات ناوبری است.(خبرگزاری فارس)

۱۳۸۸/۱۰/۱۱- اپیزود دوم

خط پروازی مسیر عسلویه–بوشهر–اهواز از روز چهارشنبه ( ٩دی) با پرواز یک فروند فوکر۵٠ متعلق به ناوگان هواپیمایی نفت ایران، راه اندازی شد.

فرشید کلاه کج در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در عسلویه افزود: هواپیمای فوکر متعلق به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت ایران ساعت١١ صبح هر چهارشنبه با ظرفیت ۵٠ نفر مسافر، پرواز مسیر عسلویه – بوشهر – اهواز را انجام خواهد داد.

وی ایجاد خط پروازی بین عسلویه و مرکز استان بوشهر را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به این که پرواز هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در مسیر بوشهر –عسلویه درگذشته لغو شده بود، مسافران می توانند با پرواز جدید در این مسیر تردد کنند.(خبرگزاری شانا)

۱۳۸۵/۱۲/۲۲ – اپیزود اول
مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان بوشهر گفت: باپیگیریهای مسوولان استان بوشهر و موافقت هما، برای توسعه بازرگانی و سرویس دهی به شهروندان بوشهری، برقراری پرواز بوشهر به عسلویه نهایی شد.

حسین حمیدی فرح‌آبادی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: بر این اساس این پرواز روزهای شنبه ساعت ۱۶و ۳۵دقیقه و روزهای پنج‌شنبه هر هفته ساعت هشت صبح از بوشهر به عسلویه انجام می‌شود. وی ‌اظهار کرد: اولین پرواز این مسیر توسط یک فروند هواپیمای فوکر اف ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۳ صندلی نهم فروردین سال آینده انجام خواهد شد.(دنیای اقتصاد)

این ها سه پرده نمایش نافرجام از برقراری خط پروازی بوشهر به عسلویه بودند که همگی در چند ماه پرواز خلاصه گشته و طومار آن پیچیده شد.

مشخص نیست طلسم این خط پروازی در چه مرحله قفل شده است. مسئولان نیز در این باره سکوت اختیار نموده اند. جوانمرگی این خط پروازی دلایل زیادی دارد که تحلیل بسیار دقیقی را می طلبد. از ناهماهنگی مسئولان استانی در پرنمودن صندلی های این پرواز تا عدم وجود سرویس دهی مناسب در فرودگاه دور از دسترس عسلویه می تواند از دلایل زودمرگی این ابزار مهم در اتصال مرکز استان و پایتخت انرژی ایران باشد.

دلایل توجیهی هر چه که باشند نمی تواند باعث لب فروبستن از این مساله گردد که این خط پروازی باید به صورت ثابت دایر گشته و  خدمات رسانی کند.

شاید یکی از دلایل عدم استقبال از این خط روزها و ساعت های نامناسب پروازی آن بود که می توان با رایزنی با ذی نفعان این مشکل را نیز حل نمود.

البته می توان قبل از راه اندازی مجدد با آسیب شناسی دوره های پیشین، به بهترین شکل ممکن از این خط جهت سرویس دهی به متقاضیان استفاده برد.

محمد جعفری

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال مند در تلگرام شوید.
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه اطلاع رسانی مند منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

*

code

  • سيراف :

    مقاله ای بسیار خوب بود.راه اندازی این پرواز مستلزم آن است که نیروهای استان از آن استقبال کنند نه این که باز هم با خودرو شخصی بخواهند این مسیر را بپیمایند.برخی مدیران منطقه عسلویه با کشاندن نیروهای هم استانی خود از دورترین نقاط کشور به عسلویه توانسته اند پرواز های مراکز استان خود را فعال نگه دارند.حتی نیروهای غیر رسمی را نیز با پرواز جابجا می کنند.به نکات قابل تاملی اشاره شده است.به زمان پروازها بایستی دقت زیادی شود و با دوره کاری شرکت های مستقر و نیروی انسانی آنها مطابقت یابد …

اخبار استان بوشهر
پربازدیدهای مند
تبلیغات

لگو مند 2

Website Seo score checker