بیش از پانصد تن میوه برای شب عید بوشهری‌ها ذخیره می‌شود

مند: مدیرکل تعاونی روستایی استان بوشهر گفت: برای تامین میوه شب عید شهروندان استان بوشهر ۴۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب در سردخانه‌های این استان ذخیره سازی می‌شود. علی قنبری در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ میوه برای شب عید مردم استان بوشهر پیش‌بینی شده بود، اظهار […]

میوه پاییزمند: مدیرکل تعاونی روستایی استان بوشهر گفت: برای تامین میوه شب عید شهروندان استان بوشهر ۴۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب در سردخانه‌های این استان ذخیره سازی می‌شود.

علی قنبری در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ میوه برای شب عید مردم استان بوشهر پیش‌بینی شده بود، اظهار داشت: با توجه به نیاز مصرفی استان ۱۶۵ تن میوه از استان‌های مختلف کشور وارد بوشهر شد که ۳ درصد آن به سبب افت و ضایعات مصرف نشد.

وی با بیان اینکه برای تامین میوه شب عید امسال مردم استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای تامین میوه شب عید امسال تا اواخر آبان قراردادهای خرید میوه با باغداران استان‌های مختلف منعقد می‌شود.

مدیرکل تعاونی روستایی استان بوشهر با بیان اینکه سیب و پرتقال میوه موردنیاز مردم استان بوشهر است تصریح کرد: ۴۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب برای امسال پیش بینی شده که برای تامین این میزان میوه قراردادهایی با باغداران نعقد می‌شود.

قنبری افزود: پیش از فرارسیدن زمستان، منابع تامین میوه مورد نیاز مردم از خارج از استان شناسایی و در جلسات بعدی کارگروه تنظیم بازار درباره نحوه تامین منابع مالی تهیه آنها تصمیم گیری می‌شود.

وی، هدف از توزیع میوه از سوی تعاون روستایی را تامین میوه مورد نیاز مردم با تنظیم بازار، جلوگیری از نوسان و رشد بی رویه قیمت‌ها، پاسخگویی به افزایش حجم تقاضا و تعدیل بازار برشمرد.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر با بیان اینکه قیمت میوه‌ها بر اساس شرایط بازار تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا از مرغوب‌ترین نوع سیب و پرتقال تولید شده ذخیره‌سازی را برای شب عید و عرضه آن برای کنترل قیمت بازار انجام شود.

قنبری تصریح کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و کوتاه کردن دست دلالان و فرصت‌طلبان خرید بدون واسطه و با کمترین قیمت مستقیما از باغداران خرید می‌شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار استان بوشهر
تبلیغات
width="173"