افزایش کشف جرایم سایبری در استان بوشهر

مند: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجموع جرایم اینترنتی استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافته با این وجود در نیمه نخست امسال بیش از ۹۷ درصد جرایم سایبری در استان کشف شده است.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال برخی جرایم در حوزه فضای مجازی از جمله مزاحمت‌های اینترنتی، انتشار اکاذیب نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه برخی از جرایم اینترنتی در مدت یاد شده ۳۰ درصد نسبت به شش ماه نخست سال قبل کاهش یافته است گفت: در حوزه جرایم اینترنتی مالی و اقتصادی با وجود تمام اقدامات آگاه‌سازی که صورت گرفته به سبب سهل‌انگاری برخی افراد و عدم توجه به توصیه‌های پلیسی باز این نوع جرایم در شش ماه نخست امسال نسبت به سال قبل افزایش یافت.

وی بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌های مجرمانه تشکیل شده در پلیس فتا استان بوشهر را صرفاً در حوزه مالی و اقتصادی دانست و بیان کرد: جرایم کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز اینترنتی بیشترین جرایم کشف شده در نیمه نخست امسال در استان بوشهر است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اضافه کرد: با هم‌افزایی پلیس و دستگاه قضایی استان بوشهر بیش از ۹۷ درصد پرونده‌های تشکیل شده در شش ماه نخست امسال در حوزه تخلفات سایبری کشف شده است.

قاسمی  از مردم استان بوشهر درخواست کرد در حوزه خریدهای اینترنتی بیشتر توجه کنند و دو اصل مورد نظر قرار دهند، تا قبل از اینکه در خریدهای اینترنتی آن کالا مشاهده و دریافت نکرده‌اند از پرداخت هر گونه وجهی از جمله پیش پرداخت خودداری و هشتک بیعانه ممنوع را رعایت کنند.

وی افزود: موضوع دوم بر روی لینک‌های شبکه‌های اجتماعی که معمولاً با شمار شخصی ارسال می‌شود کلیک نکنند که عمده مشکلات ورود به لینک‌های جعلی است که منجر به کلاهبرداری پیامکی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تعداد پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مجموع جرایم اینترنتی استان بوشهر افزون بر ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که بیشتر در حوزه جرایم مالی و اقتصادی است.

قاسمی از افزایش کشف جرایم اینترنتی در استان بوشهر خبر داد و گفت: نگرانی ما بیشتر در حوزه کلاهبرداری اینترنتی است که اگر به توصیه پلیس توجه شود این جرایم کاهش می‌یابد.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار استان بوشهر
تبلیغات
width="173"