آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش برزویه در پارس شمالی

مند: عملیات اجرایی احداث پتروپالایش برزویه با حضور استاندار بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت برزویه، فرماندار دیر و جمعی از مسئولان محلی در بخش بردخون شهرستان دیر آغاز شد.

استاندار بوشهر در آیین کلنگ زنی پتروپالایش برزویه گفت: این اولین پروژه از مجموعه پروژه هایی است که برای تقویت، ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش صنایع مستقر در پارس جنوبی در منطقه پارس شمالی احداث می شود.
احمد محمدی زاده اظهار داشت: از جنوبی ترین نقطه اراضی پارس شمالی در شهرستان دیر تا منتهی الیه شمالی آن در شهرستان تنگستان پروژه های متعددی برای رسیدن به اهداف گوناگون ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید و اشتغال در منطقه احداث می شود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از پنج مجموعه سرمایه گذار مراحل گوناگون دریافت مجوز تا اختصاص زمین مورد نیاز در این منطقه را طی کرده و به زودی شاهد شروع عملیات اجرایی احداث پروژه های دیگری از این دست در منطقه هستیم.
محمدی زاده گفت: تمرکز ما بر شکل دهی یک منطقه مستقل زنجیره ارزش افزوده از دیر تا رود مند و در ادامه در پهنه شهرستانهای دشتی و تنگستان است.
استاندار بوشهر تاکید کرد: با تکمیل این پروژه ها علاوه بر ارزآوری برای کشور و جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی و گازی پارس جنوبی، اشتغال جوانان استان در طرح های صنعتی تسهیل می شود.

کلنگ زنی برزویه
کلنگ زنی برزویه


وی ابراز امیدواری کرد: پتروپالایش برزویه در زمان مقرر علاوه بر تکمیل طرح های صنعتی مربوط به خود به ایجاد زیرساخت های لازم در منطقه و انجام مسئولیت های اجتماعی در قبال جامعه محلی وفادار باشد.
استاندار بوشهر همچنین گفت: ما موانع متعدد پیش روی سرمایه گذاری در استان را برداشته ایم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند برای احداث صنایع ارزش افزوده در بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی پارس شمالی اقدام کنند.

پتروپالایش برزویه در زمینی به مساحت پنجاه هکتار با ظرفیت ۴۰۰ تن میعانات گازی و سرمایه گذاری ۴۲ میلیون یورویی بخش خصوصی، ۲۲۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۸۰۰ فرصت شغلی ناپیوسته را فراهم می آورد.
فاز نخست این پروژه در مدت ۱۸ ماه به بهره برداری می رسد.

خبرنگار: غلامعلی زارعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار استان بوشهر
تبلیغات
width="173"