با خروج سامانه بارشی از استان دما کاهش می‌یابد

مند: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، گفت: از امروز شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که فعالیت سامانه بارشی و بارندگی ها به تناوب تا اوایل روز چهارشنبه در سطح استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طی این مدت بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح استان و بر روی دریا پیش بینی می شود و در برخی نقاط نیز ریزش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از امشب به تدریج کاهش ابر و کاهش بارندگی و کاهش محسوس دما و در برخی نقاط پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: دریا نیز از امشب و طی روز چهارشنبه به سبب وزش باد شمال غربی (شدید) کاملا مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی افزود: طی ساعات آینده آسمان ابری در برخی ساعات همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد، گاهی تندباد لحظه ای و در برخی نقاط ریزش تگرگ، از عصر امروز در شمال و مرکز استان بتدریج کاهش ابر ، امشب و صبح فردا در برخی نقاط همراه با پدیده مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی شمال غربی و مناطق جنوبی شمال شرقی تا جنوب شرقی از عصر امروز به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، از فردا در همه نقاط استان شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ روی دریا تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر گاهی تا ۲۰۰ سانتیمتر، از امشب ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جریان فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان بوشهر از روز جمعه تاکنون بیشترین میزان بارش با ۱۳۵ میلیمتر مربوط به جزیره خارگ بوده است.

مساعدی اضافه کرد: دیر، بوشهر و برازجان به ترتیب با ۸۳.۵،۹۸ و ۸۰ میلیمتر بعد از جزیره خارگ بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

وی  ادامه داد: میزان بارش‎ها در جم، کنگان و گناوه به ترتیب ۷۷، ۷۶ و ۷۱ و در اهرم و عسلویه نیز ۵۶ میلیمتر بوده‌ است.
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار استان بوشهر
تبلیغات
width="173"