بهره برداری از کارخانه تولید آهک در دشتی

مند: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره برداری و افتتاح رسمی کارخانه تولید آهک با ظرفیت سالیانه ۴۰۰ هزار تن در شهرستان دشتی خبر داد.
مهدی صفوی افزود: شرکت ساروج لیان خلیج فارس در زمینه تولید آهک دانه بندی و آهک میکرونیزه، آهک پخته (کلسینه) و آهک هیدراته فعالیت می کند که در فاز اول ۹۴ هزار تن آهک دانه بندی و میکرونیزه تولید می کند.

وی گفت: فاز اول این پروژه با حضور وزیر علوم، استاندار بوشهر و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان دشتی افتتاح و بهره برداری شد.
صفوی با اشاره به اهمیت این پروژه بزرگ صنعتی عنوان کرد: این واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان در فاز اول زمینه اشتغال مستقیم حدود ۱۰۰ نفر را فراهم می کند.

وی با اشاره به اهمیت مهم این نوع محصول در بخش صنایع معدنی گفت: آثار اقتصادی حاصل از اجرای طرح، ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده و ارز آوری با هدف تامین بازار داخل و صادرات به کشور های حوزه خلیج فارس، هند، چین، آفریقا و… خواهد بود.

این کارخانه با سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده که اکنون فاز نخست این طرح با هزینه ۶۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

ظرفیت واحد سنگ شکن این کارخانه سالانه ۴۰۰ هزار تن است.

در حال حاضر واحد آهک میکرونیزه در این کارخانه نیز با ظرفیت سالانه ۹۴ هزار تن وارد مدار تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار استان بوشهر
تبلیغات
width="173"